Vi vill spåra dig!

Den här sidan använder cookies för att mäta besök och användning av sidan. Men är det lugnt för dig om vi också spårar dig för att kunna förbättra vår digitala marknadsföring? Vi har en integritetspolicy om du vill veta mer: Läs mer här

Om oss

Vi hade kunnat nöja oss med att säga att vi är en fullservicebyrå som rör oss i gränslandet mellan strategi, produktion och verktyg. Eller att vi är riktigt duktiga på att göra film. Det stämmer visserligen, men framförallt är vi specialiserade på att hjälpa samhällsnyttiga aktörer att kommunicera.

Sedan starten, inför EU-valet 2009, har vi hjälpt fackföreningar, intresseorganisationer, myndigheter, kommuner och folkrörelser. Problemen har varit återkommande – påverka beslut, förflytta opinioner, bygga valkampanjer, engagera väljare, aktivera gräsrötter, utforma koncept, producera upplevelser, bedriva person-pr med mera – samtidigt som metoderna har utvecklats våldsamt snabbt.

Great Beyond var med och startade upp Nätverket för progressiv samhällsutveckling (NFPS) som ger ut handboken ”Så knäcker vi SD-koden”.

Någonting som både oroar och fascinerar oss är kraftmätningen mellan progressiva och den alternativa högern. Det förändrade politiska landskapet och den digitala transformationen omkullkastar gamla strategier och det räcker inte längre med att producera en stark film eller att upprepa samma budskap om och om igen. Resultatet, när sofistikerad kampanj- och annonsteknik kombineras med populism, blir förödande för den som inte har gjort sin hemläxa.

Eftersom vi själva kommer ifrån samhällsnyttiga organisationer är vi väl förtrogna med de kommunikationsproblem som ska lösas. Och det är nog därför våra uppdragsgivare känner sig hemma med oss. Vi vet vilken skillnad det är mellan att vara en reklambyrå på söder och att producera kommunikation som fungerar i verkligheten för medlemmar, väljare och medborgare.